Zakaj se v zvezi z romskim nasiljem nič ne premakne?

Strojanove smo že pozabili, podivjano množico vaščanov, ki je pravico vzela v svoje roke, tudi. Veliko je bilo govora o pravicah vseh državljanov, bivši predsednik se je veliko angažiral, toda zgodilo se ni nič omembe vrednega. Tisti, ki imajo veliko za povedati o človekovih pravicah, so ali potihnili ali pa postali preveč nezanimivi za medije in politike, da bi se ukvarjali z njihovimi predlogi, oni, ki so bili prignani na rob zaradi nedelovanja državnih organov, so bili že od začetka označeni za nestrpno drhal in o njihovih željah in strahovih se ni smelo veliko debatirati.

Tako si lahko preberemo na blogu Stand Up Jurko o napadu skupine Romov na sinova avtorja bloga:

To noč je skupina teh “prikupnih” in nadvse zaščitenih ljudi (to o ljudeh bi veljalo še dobro razmisliti), napadla in kar dobro zdelala moja sinova. Bilo jih je 7. Fanta sta se vračala domov in le kakšnih 20 m od doma so ju napadli. Cigani, ki jih doslej še nista srečala, zato domnevamo, da so prišli delat pizdarije od drugod, morda iz Kočevja. Najprej so po tleh zabrisali mlajšega (16 let), da se je kar precej potolkel po rokah in obrazu. Starejši (23 let) je seveda posredoval in menda dva zbil po tleh, potem pa se je vsulo od vsepovsod. Tolkli so in brcali, ko je padel po tleh, vendar se jih je uspel nekako otresti, dvigniti brata in skupaj sta pobegnila proti domu. Starejši je čez nekaj minut, ko se je malo umiril, klical na 113 in razložil, kaj se je zgodilo. Dežurni ga je vprašal, kje so storilci sedaj in povedal jim je, da se ravno z avtom odpravljajo stran. “Potem pa nimamo kaj,” je odgovoril dežurni in sploh ni poslal patrulje.

Jeza je razumljiva. Kdor tega ne razume in jo pripisuje rasistični nestrpnosti, ta je malo nor in ga ni potrebno upoštevati. Človek se vendar mora v trenutku nevarnosti, ki mu grozi, pa mu pri tem ni nudena zaščita države, katere davkoplačevalec je, počutiti izredno nelagodno in besno.

Rešitev tega problema je samo ena: diktatura zakona. Vsi moramo biti pred zakonom enaki in za to morata poskrbeti policija in sodstvo. Vemo, da v določenih trenutkih nekatere skupine znajo povzročiti obilo problemov, toda to še ni razlog, da se ne ukrepa. Če so Romi znani po tem, da je med njimi mnogo takšnih, ki se vedejo izrazito nasilno in nastopajo v skupinah, je potrebno proti posameznikom, ki zakone kršijo, da se zagotovi enakost pred zakonom, pač uporabiti več policijskega nasilja, da se jih umiri in zaščiti nedolžne državljane. Če policija tega ne zmore, potem je na voljo še vojska. Samomor države je namreč, če ji ne uspe uveljavljati svojih lastnih zakonov. Samomor države zato, ker pravico vzamejo v roke navadni državljani.

Potrebno je povečati prisotnost policije na ključnih področjih, jim zvišati plače in spremeniti pooblastila, potem pa enako storiti tudi v sodstvu, da ne bo toliko lukenj, skozi katere se lahko izvleče vsak malo bolj inteligenten lopov. Če ne gre drugače, pa naj policija na vsako svojo akcijo nese še video kamero s katero bo posnela svoje delovanje in obnašanje tistih, ki kasneje tako lepo zagovarjajo svojo ‘nedolžnost’.

Kakor se stvari razvijajo, je pričakovati novega Ambrusa, novih podivjanih množic in leporečja skupin, ki se borijo za človekove pravice. Pričakovati je, da bo morala policija ščititi kriminalce, pa med njimi še katerega povsem nedolžnega Roma pred jezo okoliških prebivalcev. Bo res moralo umreti nekaj ljudi, preden se bo kaj radikalno spremenilo in bo država začela resno jemati svoje lastne zakone? Mar nima država odgovornosti do vseh svojih državljanov?

Share/Bookmark

11 Comment(s)

  1. Tudi sam se sprašujem, kaj bi se v resnici moralo zgodili, da bi vse tiste uradnike, ki se pridno grejejo po pisarnah, spravili do tega, da bi kaj ukrenili. Definitivno je treba spremeniti zakon. Zakon mora biti za vse enak. V demokratični družbi moramo imeti vsi enake demokratične pravice. Varnost je gotovo ena od njih. Jaz ciganom nič nočem, nasprotno, kar nekaj jih je, s katerimi se večkrat zapletem v vljudnostni pogovor. Vrata pridržim ženskam in otrokom, in me sploh ne zanima, katere narodnosti so, katere vere, kakšnega političnega in spolnega prepričanja.

    Ampak, ljudje moji, golazen je pa že treba zatreti. Ščurke, podgane itd. zatirajo deratizatorji. Bande, ki terorizirajo pošten svet pa bi morali represivni organi. Mene čisto nič ne gane t.i. romska problematika. Tisti, ki delajo, te problematike nimajo. Oni drugi, ki izkoriščajo sistem, luknje v zakonu, dobičkarsko naravnanost rumenih medijev in nenazadnje tudi pravnikov in drugih institucij, ki bi morale skrbeti za enakopraven položaj vseh v državi - no, tem pa bi bilo treba stopiti na prste.

    Koliko je primerov, ko kakšna poštena in delovna družina enostavno nima sreče!? Bolezen ali kaj drugega jih privede v stisko, iz katere ne najdejo izhoda. Kaj naredi država? Otroke jim odvzame, jih deložira in se izgovarja na zakone. Pristanejo, ne krivi ne dolžni, na dnu družbenega ustroja. Kaj se zgodi ciganom? Nič! Sprejmemo zakon, s katerim jih postavimo za priviligirano vrsto, za nekakšne slovenske svete krave, ki lahko počnejo kar hočejo in se jim zato nič ne zgodi. Naselijo se na zemlji, ki sploh ni njihova in se potem na ves glas pritožujejo, kakšna krivica da se jim godi, ker nimajo vode in elektrike! Mediji vsi veseli, država nič! Oprostite, zadnja trditev ne drži - država jih podpre. In prav zato lahko počnejo, kar se jim zljubi. KRIV PA JE SISTEM! Krivi so tisti, ki sprejemajo zakone. Krivi so tisti, ki bi lahko kaj ukrenili, pa nimajo jajc. Zato se zgodi, da policija pričakuje od posameznikov, da se bomo postavili pred njih za ščit. Od mene zahtevajo, da javno uprem s prstom na krivca in se tako izpostavim. Sebe in svojo družino. Zaščititi pa me ne morejo, jim bojda ne dovoljuje zakon. Ampak, dejstvo je, da oni nosijo pištole in pendreke ter imajo pooblastila. S temi pooblastili pa so v stanju le v zasedi čakati na prehitre voznike in, v skrajnem primeru, zapreti mene, če bom slučajno kdaj v samoobrambi treščil kakšnega cigana. Kajti njim je treba verjeti, meni pa, jasno, niti malo. Čeprav jaz plačujem davke, na katerih se napajajo ubogi cigani.

    Jurko | Oct 26, 2008 | Reply

  2. Pa treba jih je zapreti jim podreti tisto svinarijo, ki jo imajo postavjenjo. Kako pa nekateri cigani lahko normalno živijo in imajo stanovanje hodijo v slušbo in se ne ukvarjajo s kriminalnimi dejanji.

    Shark | Oct 26, 2008 | Reply

  3. in ti še misliš da se boriš za pravico…ni razlike med tabo in njimi!

    focsa | Oct 26, 2008 | Reply

  4. Potrebno je spoštovati zakone, to je tisto. Mislim, da bo ljudem mnogo lažje sprejemati,da morajo plačati kazen za ne vem kaj, če bodo videli, da se tako godi vsem. No, to seveda ni samo stvar Romov, je tudi stvar prviligiranih slojev v državi, ki jim tudi vsi gledajo skozi prste.

    Sicer pa, eno moje opažanje. Razumem, zakaj je mnogo težje k spoštovanju pravil prisiliti Rome kot kogarkoli drugega. Pazite, ne gre tukaj posploševati, niso vsi isti, tudi Slovenci so takšni, pa Hrvati in Albanci, ampak med Romi je tako, da so mnogo bolj vsiljivi in agresivni in jim bolj popustiš kot Slovencem, ki se povečini dajo odpraviti na hitro in tako lahko na njih uveljavljaš pravila.

    Stvar je v tem, da je potrebno biti do vseh enak, pa se to ne bo več dogajalo. Predvsem zato, ker smo sami šibki, s policijo v red, se nam dogaja, da so mnogi začeli razumevati, da lahko iščejo načina, kako izkoriščati sistem.

    Podobno je to temu, ko vam kdo skače pred vrsto. Enemu rečete, da to ni prav, pa se postavi nazaj. Stvar je rešena. Drugi na to niti ne reagira in vi mu pustite. Na tak način je dober človek kaznovan, baraba pa pride naprej in dobi še lekcijo, da je pametno biti baraba.

    Jin | Oct 26, 2008 | Reply

  5. Spostovanje clovekovih pravic se je po vsem svetu izrodilo v nekaksno slepo varovanje pravic manjsin, pa cetudi gre za “pravice” do izkoriscanja in nasilnistva. Kar poglej si, kaj se dogaja z muslimani v Veliki Britaniji, kjer se vedno bolj uveljavlja serijatsko pravo, ali pa do njihovih zahtev, naj Zdruzeni narodi postavijo “verske pravice” nad pravice do svobodnega izrazanja. Naravnost sokantno je, koliko usluzbencev ZN-a te zahteve jemlje skrajno resno.

    Sindrom podrejanja nasilnim in netolerantnim “drugacnim” je fenomen, ki bi ga bilo treba resno raziskati, saj dozivlja najvec podpore ravno med izobrazenimi ljudmi, ki imajo najvec vpliva na javno menje in zakone.

    Tea | Oct 26, 2008 | Reply

  6. Hm, da, meni se zdi, da gre tukaj za spopad dveh levičarskih pogledov na svet. Oba sta sekularna, oba sta za liberalne vrednote, samo da je eden tako zapadel sovraštvu do recimo krščanstva, s katerim se sooča vsak dan, tako zapadel sovraštvu do nacionalizma, s katerim se sooča vsak dan, da napak jemlje vsako drugo religijo, vsak drug nacionalizem, za žrtev dominantnih sil v družbi.

    Tako se nekateri imenujejo za ateiste in socialiste in z vso silo kritizirajo RKC, ko pa pride do vprašanja radikalnih muslimanov, so zaradi nasprotovanja RKC in ker ta nasprotuje Islamu, naenkrat mnogo bolj popustljivi. Kakor da bi šlo za tisto sovražnik mojega sovražnika je moj prijatelj.

    No, jaz mislim, da je potrebno varovati naše vrednote ne glede na to, kdo je sovražnik. Se strinjam, da so nekateri zakoni neumni, vendar so še vedno boljši od tistih, ki bi nam jih naprtili radikalni islamisti. Tako se je potrebno zavzemati za napredno zakonodajo, ki bo veljala za vse, ne samo za ene. Če že imamo problem Romov ali priseljencev z drugačno kulturo, moramo med njimi iskati ljudi, ki so nam po vrednotah podobni in jih vključevati v široko fronto progresivnih sil, medtem ko se moramo neusmiljeno boriti z vsemi silami, ki bi nam prinašale nazadnjaške poglede na svet ali kaos.

    Ampak do tega spopada znotraj levice bo še moralo priti. Ne more biti tako, da se zdaj neki desničarji, ki jim pogosto gre samo za njihovo prav tako nazadnjaško ideologijo nacionalizma in religije, imajo za branik napredne Evrope.

    jin | Oct 26, 2008 | Reply

  7. Tvoj zadnji odstavek res da misliti. Kako absurdno je, na primer, da ravno levicarji, ki naj bi bili najvecji borci za pravice zensk in otrok, ostro nasprotujejo izjavi, da je bil Mohamed pedofil, ceprav se je pri 53-ih letih porocil z 9-letno deklico.

    Neskoncno na zivce mi gre dejstvo, da se pri boju za svobodo govora ter enakopravnost zensk vedno nekako znajdem na strani neoliberalnih desnicarjev, medtem ko se levicarji vedno bolj sramujejo razsvetljenskih vrednot, in se celo odprto norcujejo iz njih.

    Tea | Oct 26, 2008 | Reply

  8. Tako Sveto Pismo kot Koran sta leglo nasilja in okrutnosti in ne vem zakaj bi delali razliko. Se strinjam s tabo.

    Desničarji pa so na žalost dobro zapopadli naravo igre in so zato dokaj dominantni na teh področjih. Se mi zdi, da levico čaka ogromno dela, da se bo lahko med širšimi množicami predstavila kot pravo zagovornico naprednih vrednot. Kar je že bila.

    Jin | Oct 26, 2008 | Reply

  9. Hvala ker v to “cganarijo” ne mešate pripadnike drugih živalskih vrst kot so podgane in ščuke.

    … na bolj veselo noto: In človek se sprašuje, zakaj še plačujemo policaje? Jih sploh ni ali pa pridejo s tako zamudo, da imajo storilci že mlade… Brez sodnikov smo že, probajmo še brez policajev?

    romunov | Nov 1, 2008 | Reply

  10. Dober članek! Sem ga prebral v Blogoroli.

    Drugače pa imam z cigani kar bogate izkušnje - http://www.tomazgorec.si/?p=5

    Tomaž | Nov 1, 2008 | Reply

  11. Tomaž, sem prebral.

    Zdi se mi pomembno, da se o tem govori. Mediji namreč ne posvečajo dovolj pozornosti temu problemu, prav tako ne politiki, ki reagirajo šele tedaj, ko nekje poči. Odgovorna politika pa bi morala predvidevati probleme in jih razreševati že preden pridejo do krizne točke.

    Jin | Nov 2, 2008 | Reply

Post a Comment