Svetlanino sovraštvo
By Jin on Jan 21, 2012 in Notranja politika, Versko
Resnično, mar kdo Svetlano Makarovič še jemlje resno? Isto velja za Stanovnika, ki je v Dražgošah grmel o nekih hlapcih, kot da bi bili leta 46. Dedek, boš malo čajčka? Se ti je spet sanjalo o partizanih in domobrancih in Nemcih? Nič hudega, samo nočna mora je bila. Zdaj pa le sedi v kot.
So stvari, ki jih je treba sovražiti. Po mojem mnenju je katoliška Cerkev v Sloveniji nekaj, kar moraš sovražiti. Jaz to čutim kot svojo državljansko dolžnost.
Za državljansko dolžnost si jemljem, da napišem, da Svetlana Makarovič ne govori v mojem imenu, v imenu nekoga, ki je po vseh merilih levičar, ki ima dovolj kritike pripravljene tudi za RKC in razume, da je posledica vtikanja RKC v politično življenje tudi obilica protinapadov. In povsem se strinjam z Vezjakom. Ne delajmo si utvar, ne gre samo za sovraštvo do RKC kot institucije, do ’smrdljivih farjev’, ampak do velikega dela slovenskega prebivalstva. Še celo do glasbe, prosim vas lepo. Si lahko človek beli glavo še z manjšimi stvarmi?
Balkanska kultura je mnogo višja od slovenske kulture. Vsak Bosanec ve, kaj je sevdah in je na sevdah ponosen in sevdah živi in nastajajo novi sevdahi. Koliko Slovencev sploh pozna kakšno ljudsko balado. Ne poznajo, poznajo gojzarsko muziko …
Ne poslušam Slakov in Avsenikov in zame je ameriški pop mnogo več vreden od vsega, kar pride iz Slovenije in Bosne, ampak zavoljo tega se ne bom negativno izražal o okusu drugih. Nekateri to pač poslušajo. Naj. Vsak si naj išče svojo srečo v življenju in glasba je eno izmed področij, kjer si jo lahko. Malo me to spominja na srednjo šolo, ko se je mularija delila glede na to, kaj posluša.
Po resnici povedano mi ni mar, kaj Makarovičeva govori. Ženska ni le sovražna, je tudi nasilna. Če bi jaz imel v lasti kak medij, bi jo vsakokrat, ko ne bi govorila o umetnosti, ignoriral, ker menim, da kaj pametnega nima povedati. Sovraštva pa imamo že tako ali tako dovolj. Podpiram pa, da Svet katoliških laikov Slovenije opozarja na njene besede. Saj ne bo nič pomagalo, ampak ob naslednjem izpadu naj naredijo enako. In ob naslednjem spet. In tako dalje.
Po mojem je pojem sovražni govor predvsem ideološki konstrukt, ki ga enkrat ena, drugič druga stran ob potrebi potegne iz predala. Sicer pa, kdo sploh resno jemlje politične in ideološke izjave omenjene dame? Iz lastnih izkušenj si drznem izjaviti, da tudi mnogi mladi Bosanci, ki živijo v Sloveniji, ne poznajo sevdaha, ampak kvečjemu kakega Mileta Kitića. Kdo bi torej jemal resno njene ideološko motivirane izjave?
Pa lep pozdrav Jinu in seveda pohvala za ta blog.
Dizma | Jan 21, 2012 | Reply
Jaz tudi sovražim katoliško cerkev.
Za kristjane, vse ne samo katolike, pa mislim da so idioti. Ni nobene razlike med pripadniki Jehovinimi pričami in pripadniki RKC, ali katerekoli druge krščanske cerkve.
Ne vem pa, če je to državljanska dolžnost, sovražiti neumnosti je prej temelj civiliziranosti.
Nik | Jan 21, 2012 | Reply
Ah. Pa kaj si pa ti katoliški laiki (financerji pedofilske turistične agencije in častilci narodnih izdajalcev) drznejo? Nobeden od teh Stresovih upognjencev ni vreden, da Svetlani zaveže vezalke na čevljih.
Če so kolikor kaj človeka (v kar vedno bolj dvomim) naj katoliški laiki povzdignejo glas proti institucionalni pedofiliji v njihovi cerkvi.
Svetlano popolnoma podpiram, teh 15% katolibanov v Sloveniji pa se naj briga zase in svoje smrdljive farje.
Žagz | Jan 21, 2012 | Reply
Jin
Svetlana itak ni govorila ne v tvojem, ne mojem ali koga imenu,saj je izrecno poudarila, da ona tako čuti…..to je pač njena državljanska pravica, čeprav si je to vzela kot dolžnost….
meni je čudno le, da se Stres osebno ni oglasil in je poslal v “boj” svoje šahovske kmete, kar bi bilo še vedno bolje, kot če bi se oglasil Rode, nenazadnje je Svetlana klofutnila direktno institucijo RKC in glede tega ne vidim nič spornega….
me pa malo moti, da novinarji niso pobarali Svetlano, da predstavi argumente te svoje državljanske dolžnosti in če je ne bo nihče od njih, jo bom jaz…..pri Janševih trenerkah recimo dodatna pojasnila niso bila potrebna…..
Don Marko M | Jan 21, 2012 | Reply
Norce naj sodi psihiater in zato Svetlana nima kaj iskati na sodišču prej je kandidatinja za norišnico.
Ljudina | Jan 21, 2012 | Reply
Če bi ostala samo pri tem, da je cerkev zlo bi ji dal čisto prav. Ampak šla je predaleč tako kot gredo vsi fanatiki- ali so levi ali desni, verni ali neverni- nimajo zdrave mere.
Rok Novak | Jan 21, 2012 | Reply
Nik in Žagz,
s to pomembno manjšino morata sobivati in ni pametno poglabljati sovraštva.
Don Marko,
kakor v Majerjevem primeru, tako tudi v tem, povem svoje mnenje o sovraštvu, ki ga ne podpiram. Ne glede s katere strani pride. Mislim, da je tega bilo že dovolj.
Zakaj pa bi jo naj še kdo kaj pobaral, pa res ne ve. Da bo še kakšno zabeljeno povedala? Da bo sprovocirala nasprotno stran, da bo še bolj pasja? Kam to mi gremo?
Aha, vem kam gremo, ampak dvomim, da bo to komu všeč.
Jin | Jan 21, 2012 | Reply
Se strinjam.
Me pa zanima tvoje mnenje o sovražni govor vs. svoboda govora? Meni se zdi svoboda govora precej bolj pomembna oz. se bojim instrumenta sovraženga govora, ki se lahko v rokah politike, uporablja za omejevanje drugače mislečih…
Zmrda | Jan 22, 2012 | Reply
Se mi zdi, da si se nekoliko zakavsal - po eni strani naj Svetlane ne bi jemal resno, po drugi ji pišeš bloge. Vse skupaj meji že na shizofrenost.
Po eni strani bi podpiral družinski zakonik, po drugi pa bi sobival z religoznimi nevretenčarji, ki mislijo z župnikovo glavo.
Sovraštvo je močno čustvo nenaklonjenosti in odbpora do česa, je močan negativen odnos do neke stvari. Tudi izražanje sovraštva sodi v tisto osnovno človekovo pravico, da se izraža.
Ne vem, zakaj bi RKC tukaj bila neka sveta krava, ki naj bi jo tolerirali oziroma z njo sobivali, če je jasno, da so to lažnivi sovražniki življenja in svobode. Vemo tudi, kaj je ta zločinska organizacija počela skozi svojo zgodovino in vemo, kaj je počela ter kaj počne tukaj na Slovenskem.
In kdor ima željo po sobivanju s pedofili, naj mirno nastavi, vendar naj ne jamra…
zirosi | Jan 22, 2012 | Reply
Jin,
povsem nepotrebno si bil zajedliv do Stanovnika.
Predsednik borčevske organizacije s svojo izjavo ni bil sovražen, bil je le patetičen.
S svojo izjavo je opozoril na nepotrebno in na nedržavniško priklanjanje svetovnemu hegemonu (vilnjuška izjava, ekscesi iz depeš, raporti v ameriškem zunanjem ministrstvu, hlapčevsko obiskovanje ameriškega zunanjega ministra, leta 2008 razkrita ameriška navodila naši zunanji politiki, itn.).
Če bi se Jin malo sprehodil čez Stanovnikov CV, bi vendarle videl, da gre za veliko osebnost. Pred leti sem prebral njegovo obsežno delo: Mednarodni gospodarski sistem.
Izjemnen avtorski publicistični dosežek!
/poleg vsega ostalega/
Rado | Jan 22, 2012 | Reply
Jin,
Žal. Res je, moram živeti z njo in se vsak dan truditi, da družba ne degradira v standardno monoteistično obliko, kot jo poznamo iz srednjega veka (ali pa danes v Savdski Arabiji).
Neumnost sama za sebe mi ni toliko grozna, kot tudi ne avtoritarnost (ali celo totalitarnost) mišljenja v RKC, niti njihova aroganca, napuh, zaradi katerega mislijo, da držijo Boga za brado in da imajo vse odgovore na svetu. Na primer, kakšno obskurno hierarhično gibanje, kot primer idiotov, ki verjamejo v neumnosti, me sploh ne moti. Vsakdo lahko misli kar hoče, lahko misli, da ne sme prejeti transfuzije krvi (ker tako piše v eni knjigi), lahko misli, da človek nikoli ni bil na Mesecu, itd, itd…
Pri RKC me moti predvsem, da želijo to svoje sprevrženo mišljenje vsiliti vsem; sovražim jo kot organizacijo, ki sistematično zatira vsako mišljenje v družbi, ki je drugačno od njenega; tako v preteklosti, kot tudi danes. Pri religiji mi je pomembna raznovrstnost (kot tudi pri politiki), pisana množica raznih gibanj in ver, vključujoč agnosticizem, ateizem, osebna iskanja, novo dobo, … (ki marsikje prehajajo v filozofijo) in sovražim vsako gibanje, katere program vsebuje zatiranje raznovrstnosti.
Nik | Jan 22, 2012 | Reply
Rok,
tako kot jaz pišem, iz njenih besed veje sovraštvo, vendar mislim, da je vsakemu jasno, da za te besede na sodišču ne more biti kaznovana, ker se lahko hitro izmuzne s tem, da ima pravico sovražiti institucijo. No, jaz mislim, da ima vsak pravico sovražit vsakogar, le meja je tam, ko začneš pozivati k nasilju. Ni pa kulturno in je treba na to opozarjati in se tudi distancirati.
Zirosi,
seveda, sobivati moramo oboji. Ali kaj? Bomo zdaj koga ubili ali prisilno utišali? Misliš, da so vsi duhovniki pedofili? To pomeni, da jih je treba vse zapreti? Jim onemogočiti, da se pojavljajo v javnosti? To je povsem neživljenjsko, da ne rečem, da nas bi izoliralo in obsodilo na propad. Podobno, kot so se Madžari zdaj izolirali v svoji gonji čez vse levičarsko, ampak tisto je že druga zgodba.
Ponavljam, sobivati moramo in če smo že vsi skupaj na tem malem kosu zemlje, moramo skozi sekularno državo poskrbeti, da lahko vsak živi svoje življenje in išče svojo srečo. Saj ni nič posebnega na tem. Verni ljudi bilo katere veroizpovedi imajo pravico, da verjamejo v karkoli hočejo in da to tudi izražajo, kakor lahko neverni delajo isto. Le meje so določene. Ne smeš posegati v človekove pravice drugih, jim skozi zakonodajo predpisovati, kaj smejo in kaj ne, če to ni v skladu z liberalno naravo države, spoštovati je treba liberalno naravo šolstva, torej nobenega verouka v šole, niti križev in podobnega in tako dalje.
Navsezadnje si moramo biti na jasnem, da ne živimo v praznini, ampak v liberalni državi (bolje, liberalni predstavniški demokraciji z ustavo na vrhu, delitvijo treh vej oblasti in varovanjem zasebne lastnine in človekovih pravic posameznika) in nekaterim je ta liberalna država z varovanjem posameznikove svobode sveta in si jo želimo ohraniti. Je pa težko ohranjati ravnotežje in včasih zanihamo malo na eno, drugič na drugo stran, včasih bi kdo rekel, da se preveč popušča kakšni organizirani religiji, drugič da gre za vojno proti religiji. Ampak to so zapletene stvari. Nikoli ne bodo vsi zadovoljni. Sploh pa je nujno, da se čim več ljudi zaveda, da je bolje kot sovražno udrihati po ljudeh, ki jih ne marajo, včasih kritiko povedati na lepši način. Zaviti v celofan, če hočeš. Spet, velja za vse strani.
Glede omenjanja njenega imena. Glej, to je posledica premisleka, da če mi gredo na živce Majerji in podobni desničarski komentatorji na spletu in če to obsodim, potem moram tudi na svoji strani ravnati podobno. Gotovo je Svetlana Makarovič prej levičarka, kot desničarska in pri kakšnem NOB bi se midva strinjala, da je pozitivna stvar, ampak, česar se skušim ogniti, je pasti v to past naši vaši, pri čemer je našim vse dovoljeno, njihovim pa nič. Verjamem, da morajo biti pravila za vse enaka. Če bi torej zdaj molčal, bi lahko potem kdo upravičeno rekel, da sem dvoličen, da ene obsojam, druge pa ne.
Torej, družinski zakonik da in ga bom zagovarjal, čeprav bi lahko bil še malo bolj dodelan in gre le za kompromis. Kot sem že zapisal na tem blogu, tudi razumem, da nasprotna stran v boju za zakonik po vmešavanju RKC uporablja vse vrste napadov in da je RKC to sama izzvala, vendar pa to ni prav, ker če bomo vsi končali na ravni tretjerazrednega spletnega komentatorja, potem bomo res bedna družba. Mislim, da smo že prenizko padli, tako nizko, da sta dve največji politični stranki povsem nesposobni sodelovati med sabo. Namesto, da bi se znebili Janše kot izrazito destruktivnega tipa politika, smo dobili Jankovića, ki se bojim, da je podoben tip, ki bo zelo hitro udaril nazaj na vsak napad z druge strani. Zgodovina nas uči, da smo takšno stanje pred drugo svetovno vojno že imeli. Kaj je naslednje, gostilne v katere hodijo samo liberalci in druge, v katere hodijo samo klerikalci?
Še to o družinskem zakoniku: verjamem, da bo čez kakšno desetletje ali dve tudi večini rimokatoličanov čudno, kako so lahko tako nasprotovali pravicam homoseksualcev in so bili takšni zadrteži.
Rado,
kar se tiče Stanovnika, priznam, da ga imam v želodcu. Pa ne gre za NOB. Gre za tukaj in zdaj. Jaz si ta tukaj in zdaj namreč ne predstavljam kot nadaljevanje druge svetovne vojne. Nismo vsi partizani ali domobranci, večina jih je že itak pomrla. In te stare delitve so povsem neživljenjske in jih ohranjata obe strani, sploh pa takšni, kot so Stanovnik. Do te mere, da imam občutek, da na koncu sploh ne vedo več, zakaj se borijo, samo da zmagajo naši in ne njihovi. Mi pa potrebujemo pogled naprej. Ne vem koliko si star, ampak jaz sem še relativno mlad in želim še kaj ustvariti in za to potrebujem stabilno državo, ki nagrajuje delo, ne pa tega, kar imamo zdaj, sploh pa ne pogrevanja zgodovine. Pa še to se slabša iz dneva v dan. Torej, čim manj sovraštva, čim več sodelovanja in spoštovanja.
Nik,
saj pravim, sekularna država na liberalnih osnovah je rešitev. Verjamem, da če imajo ljudje na izbiro svobodo in tiranijo, bodo raje izbrali svobodo. Ni šans, da dopustimo recimo verouk v šole, h kateremu bi morali hoditi vsi. Če ne drugače, imamo na voljo referendum. Sicer pa mora vsak sistem imeti veliko varnostnih zavor, da preprečuje spremembe ustave po volji ene same skupine, pretiran vpliv na sodstvo in tako dalje. Še v medijih bi morali to zagotoviti, zdaj pa se bojim, da so preveč ranljivi za pritiske tistih, ki vladajo. In ker bo vladal Janša, bo verjetno to kmalu mogoče močno občutiti.
Jin | Jan 22, 2012 | Reply